Studiu de caz

Performanța trebuie susținută

Gillette oferă tinerilor din mediul rural acces la pregătire sportivă

Performanța este unul dintre aspectele la care e nevoie să fim atenți. În era în care suntem din ce în ce mai preocupați să ne ducem copiii la cele mai înalte școli, uităm de aspecte simple, dar esențiale, precum sportul sau pasiunile și mai ales de talentul care merită valorificat. Printre argumente se numără cel mai adesea lipsa timpului, cele mai recente date arătând că în mediul urban, fotbalul, de exemplu, este ales doar de 16% dintre copii.

 

Performanta-are-viitor-Gillette

Gillette a dat startul în 2016 proiectului Performanța are viitor.

 

Prin tradiție, mediul rural a fost întotdeauna o sursă importantă de talente în fotbalul românesc, însă era foarte puțin valorificat. Tinerii talentați din aceste zone aveau șanse mai mici de a se face remarcați. Gillette și-a propus să facă primul pas spre schimbare și, în august 2016, a dat startul proiectului Performanța are Viitor” împreună cu Federația Română de Fotbal. Principalul obiectiv? Să sporească șansele tinerilor din mediul rural de a se face remarcați și de a avea acces la o pregătire sportivă la cele mai bune standarde încă de la cele mai fragede vârste întrucât cei talentați pot fi antrenați astfel încât să ajungă la performanță în sportul ales între 10 și 14 ani. La ei a ajuns Caravana Performanța are Viitor”.

 

Selecții sub îndrumarea marilor fotbaliști

Astfel, timp de două sezoane, între august 2016-mai 2017 și august 2017-mai 2018, caravana Performanța are Viitor” a ajuns la tinerii din 10 localități din mediul rural. Peste 3.000 de tineri cu vârste între 10 și 14 ani s-au înscris la selecții de-a lungul celor două sezoane, iar 22 dintre aceștia, câte 11 în fiecare sezon, au avut șansa de a se antrena chiar în Barcelona, la baza Ciudad Deportiva Joan Gamper, sub îndrumarea și supravegherea unor antrenori de la FC Barcelona Escola. În plus, chiar dacă nu s-au aflat printre câștigători, mulți dintre participanți au rămas pe listele Comisiei Tehnice ale FRF cu perspective reale pentru o carieră în fotbal.

Selecțiile au avut loc sub îndrumarea Comisiei Tehnice și a Departamentului de Scouting ale Federației Române de Fotbal din care au făcut parte Miodrag Belodedici și Jean Vlădoiu, foști internaționali, și Ion Geolgău, Managerul Departamentului de Scouting al FRF, fiecare dintre ei participând activ la selecții, evaluând și oferind sfaturi participanților și câștigătorilor.

 

Radu Dobrescu, Brand Manager Shave Care South East Europe la Procter & Gamble

 

Primul pas spre performanță este de a găsi tinerii talentați, acei copii care dau dovadă că prin pregătire constantă Performanța are Viitor. Al doilea este de a ne asuma responsabilitatea față de ei, oferindu-le oportunitatea să vadă și să experimenteze fotbalul la cele mai înalte standarde. Astfel, prin parteneriatul cu Federația Română de Fotbal, participanții la selecțiile naționale au fost evaluați de cea mai importantă comisie tehnică din țară. În timp ce prin parteneriatul cu FC Barcelona, le-am putut oferi experiența unui antrenament direct pe terenurile de pregătire al unuia dintre cele mai importante cluburi de fotbal la nivel global”, spune Radu Dobrescu, Brand Manager Shave Care South East Europe la Procter & Gamble.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Performanta-are-viitor-Gillette

Cei mai buni 11 jucători au ajuns la Barcelona chiar pe stadionul unde se antrenează echipa FC Barcelona.

 

Performanța, mereu răsplătită

Așadar, cei mai buni unsprezece jucători ai fiecărui sezon, din totalul de peste 3.000 înscriși la preselecțiile ambelor ediții organizate de Federația Română de Fotbal și Gillette, au mers la Barcelona. Franc Carbo, Manager FC Barcelona Escola, a apreciat că vizita echipei „Performanța Are Viitor este o excelentă ocazie de a cunoaște tinere talente din România, cu atât mai mult cu cât suntem o țară renumită pentru pasiunea pentru fotbal.

Pe lângă antrenamentul la aceeași bază sportivă la care se antrenează însăși echipa FC Barcelona, juniorii au avut parte și de activități distractive. Au vizitat muzeul și stadionul campioanei Spaniei, având ocazia să vadă trofeele clubului catalan, să se plimbe prin vestiare, pe gazon și prin sala de conferință. Bineînțeles că excursia nu se putea încheia fără un meci pe stadionul Camp Nou, dar nici fără o sesiune de plajă și înot.

 

Performanta-are-viitor-Gillette

Proiectul „Performanța are Viitor” le-a deschis tinerilor drumul spre echipele internaționale.

 

Juniorii, la prima experiență internațională

Experiența câștigătorilor nu s-a oprit însă după excursia la Barcelona, tocmai pentru că performanța are viitor. Dintre câștigători, Răzvan Sava evoluează ca portar. El a fost component și căpitan al echipei naționale de fotbal sub 16 ani, iar acum face parte din echipa națională sub 17 ani. Recent, a semnat cu Juventus Torino, una dintre cele mai importante echipe de fotbal din Italia, unde va evolua ca portar, în echipa de juniori. Alți doi câștigători, Robert Jerdea și Fabrizio Constantin, evoluează în echipa de juniori a unui club din România, în timp ce Fabrizio evoluează și în cadrul echipei naționale de fotbal de juniori sub 15 ani.

Cert e că tinerii se bucură în continuare de sprijinul Gillette care, practic, le-a valorificat talentul și le-a oferit posibilitatea de a-și urma pasiunea. În același timp, compania și-a asumat responsabilitatea pentru viitorul lor în fotbal, deschizându-le drumul spre echipele internaționale.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole pe aceeași temă:

Meseriașii au un viitor

Viitorul tinerilor este în roboți

De la recrutare la performanță

Categorii:
Studiu de caz

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*