orele suplimentare
Focus

Uită de orele suplimentare ale angajaților

Cum să menții productivitatea în timpul programului

Fiecare dintre noi, indiferent de poziția pe care o ocupăm, ne-am confruntat cel puțin odată cu situația în care nu am reușit să ne încadrăm în deadline-uri sau să ne îndeplinim task-urile la timp, și atunci orele suplimentare petrecute la birou ne-au ajutat.

Cei aflați în poziția de manager, team leader sau cei care lucrează în departamentele de HR au un rol important în creșterea nivelului de productivitate în organizație, astfel încât să evite orele suplimentare ale angajaților.

Dacă te afli într-o astfel de poziție, sugestiile noastre ar putea să te ajute să sporești nivelul de productivitate și de motivație a echipei tale sau a oamenilor din organizația ta.

 

Prioritizează task-urile

Mulți dintre noi avem obișnuința să lăsăm munca dificilă pentru a doua parte a zilei. Ceea ce este greșit, având în vedere că în prima parte a zilei suntem mai energici, mai ales după ce ne bem cafeaua. De aceea poți recomanda și angajaților această rețetă prin care îi vei ajuta și pe ei să-și termine treaba la timp, dar nici tu nu vei mai fi supus presiunii deadline-urilor.

 

Încurajează crearea spațiilor de networking

Angajații trebuie să se simtă bine la job, să comunice și să împărtășească cu ușurință diverse idei cu colegii sau managerul. De multe ori discuțiile în aceste spații de relaxare pot deveni conversații constructive.

 

Oferă-le încrederea în propriile forțe

Permite angajaților să-și facă munca așa cum își doresc. Desigur, poți interveni dacă consideri că este cazul sau că task-ul respectiv nu merge într-o direcție bună, însă fă acest lucru într-un mod subtil, astfel încât oamenii să simtă libertatea decizională în continuare. Oferă-le mai multă siguranță și vei fi surprins de rezultate.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Trainingurile de time management

Dacă ajungi în situația în care observi că echipa nu mai dă randament din cauza multiplelor task-uri pe care le au în timpul zilei și ajung să lucreze de acasă sau rămân la birou peste program, poți apela la trainingurile de time management. Acestea îi va ajuta să-și prioritizeze task-urile.

Totodată, ar fi bine să participi și tu la aceste traininguri, chiar dacă consideri că te descurci cu resposabilitățile pe care le ai.

 

Ascultă-le părerea

Este corect să oferi feedback fiecărui angajat în parte, indiferent la ce nivel de carieră se află, însă nu ar fi rău dacă ai accepta și feedback-ul lor. Asta le-ar oferi mai multă încredere în tine, dar și în poziția pe care o ocupă. Nu trebuie să uiți că oamenii din organizații, în special noile generații, își doresc să fie ascultați.

Acceptă-le greșelile

Indiferent la ce nivel de carieră se află un angajat, acesta poate greși și este firesc. Astfel că, trebuie să le accepți greșelile, și nu în ultimul rând să-i susții și să-i ajuți cu soluții atunci când pare că nu se descurcă singuri. Ba mai mult, greșelile lor te pot învăța multe lucruri despre echipă și despre modul lor de lucru.

 

Nu în ultimul rând, trebuie să știi că angajații de cele mai multe ori nu stau pentru program pentru că nu și-au făcut bine treaba în timpul programului de muncă, ci pentru că se gândesc prea mult la ce ar spune șeful lor. Iar studiile arată că după opt ore de muncă un angajat nu mai este productiv, deci nu ar trebuie să încurajezi orele suplimentare. 

Așadar, dacă ești manager, team leader sau lucrezi în departamentul de HR, iar angajații din echipa ta nu dau randament și sunt nevoiți să stea peste program, atunci este timpul să te implici prin diverse metode, practici sau rețete.

 

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*