întâlniri one-to-one
Focus

Beneficiile întâlnirilor one-to-one cu angajații tăi

Mix & Match: ce putem învăța din psihologie?

Într-un studiu eJobs derulat în primăvară am fost puși față în față cu o cifră surprinzătoare: doar 9% dintre angajați susțin că se întâlnesc periodic cu departamentul de HR. De ce așa puțini? Ne e foarte ușor să plecăm de la premisa că angajații nu au nevoie mai des de noi, că nu au probleme cu mediul de lucru sau cu managerii, dar adevărul e, de obicei, altul. Se vede în numărul oamenilor care părăsesc organizațiile și în nemulțumirile lor. De ce nu vin la noi din timp cu problemele lor la job?

 

One-to-one până au încredere în noi

Poate nu știu că avem puterea de a-i ajuta? Posibil. Din același studiu am aflat că doar 32% dintre angajați înțeleg că HR-ul se preocupă și de starea de bine a oamenilor la job. Ce se întâmplă însă cu diferența procentuală de la 32% la 9%? Vorbim de o lipsă de încredere? Dacă răspunsul e cel din urmă, atunci psihologia ar putea să ne ofere soluția de care avem nevoie.

„În terapie, problemele reale nu apar în discuție la început. Omul nu are curaj să vină cu ele la un necunoscut. Așa că vine cu situații mai mici, iar în momentul în care vede că ești cu adevărat preocupat de viața lui se deschide și-ți spune motivul real pentru care a apelat la tine. Relația terapeutică e un proces de durată”, spune Alina Tache, psihoterapeut la Clinica Asist.

Putem extrage astfel o lecție importantă din procesul terapeutic: nu e suficient ca angajatul să știe că poate apela la tine. Trebuie să și înceapă ca să puteți ajunge la problemele adevărate. Soluția? Întâlnirile de tip one-to-one. Ca să vină cu problemele adevărate trebuie să îi arăți că ești dispus să auzi și platitudinile la început: că un coleg refuză să deschidă geamul sau că managerul l-a mustrat pentru că a întârziat la o întâlnire. Poate apoi va avea curajul și încrederea să-ți spună de ce se gândește să plece înainte de a-și da demisia.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Citește și:

Comunicarea internă e esențială în companie

5 din 10 români nu au primit feedback după interviu

Ce experiențe să oferi pentru a crea o comunitate

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*