WeAreHR Brandului de angajator
Focus

Noua eră a brandului de angajator

Tips & tricks despre employer branding

De ce fiecare companie ar trebui să dea atenție brandului de angajator prin tool-uri eficiente de măsurare.

Discuția despre employer branding apare din ce în ce mai des în universul HR, mai ales în contextul supraîncălzirii cererii pentru candidați, care se manifestă în majoritatea industriilor și zonelor geografice. Am întâlnit multe companii care susțin că nu au un brand de angajator, că nu au făcut acțiuni să îl definească, dar orice companie are un brand de angajator, chiar dacă a fost definit în mod conștient sau în mod inconștient prin implicarea actualilor angajați, a foștilor angajați, a managementului companiei sau de către candidații care au interacționat cu respectiva companie. De ce? Pentru că brandul de angajator e reputația pe care o are o companie din perspectiva candidaților sau a angajaților și este diferită de percepția privind produsele, serviciile sau identitatea respectivei companii.

Care sunt zonele/datele pe care trebuie să le analizezi pentru a evalua situația actuală a brandului de angajator? Hai să vedem la ce ar trebui să te uiți!

 

1. PAGINA DE CARIERE DE PE WEBSITE-UL COMPANIEI

Câți vizitatori am lunar și care a fost trendul în ultimele 6-12 luni?

TOOL: Google Analytics Care sunt zonele din pagină care atrag cel mai mult vizitatorii?

TOOL: Hotjar

TIP: Companiile cu un brand bun de angajator atrag candidați direct către pagina lor de cariere într-un număr mult mai mare decât media pieței, iar candidații de pe acest canal sunt direct atrași de respectiva companie.

 

2. SITE-URILE DE JOBURI

Câte vizualizări și câți aplicanți am pentru fiecare job în parte? Câte joburi noi am postate lunar versus competiție? Sunt grafica și textul folosite în anunțuri mai atractive, mai clare decât ale competiției?

TIP: Anunțurile care au o grafică și un text targetate pe publicul țintă au o rată de conversie vizualizări/aplicări foarte bună.

 

3. PREZENȚA ONLINE

Câte știri găsește un candidat despre compania mea în ultima lună? Care sunt informațiile de pe primele 2-3 pagini din Google despre compania mea? Există în topul căutărilor informații relevante pentru un potențial candidat?

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

TIP: Peste 80% dintre candidați caută pe Google informații despre companie pentru a lua decizia de a merge la interviu și/sau de a accepta o ofertă de angajare.

 

4. SOCIAL MEDIA

Există o pagină de Facebook dedicată zonei de cariere? Cum se compară pagina mea de Facebook cu cea a competiției (număr de like-uri general/număr de like-uri pe postări)?

TIP: Candidații vor căuta informații relevante din punctul de vedere al culturii organizaționale, care poate fi transmisă prin imagini reale din birou cu actualii angajați în prim-plan.

 

5. EXPERIENȚA CANDIDAȚILOR

Se oferă feedback tuturor candidaților, inclusiv celor refuzați, chiar și automat, dintr-un sistem? Câți pași are procesul de recrutare și cât durează în medie? Cum se compară procesul de recrutare cu cel al competiției?

TIP: Transparența procesului de recrutare este foarte importantă pentru candidați, care preferă chiar și un răspuns automat trimis de un sistem decât lipsa oricărui feedback.

 

6. EXPERIENȚA ANGAJAȚILOR

Câți dintre angajați sunt fericiți în compania mea? Ce le place acestor angajați? Câte recomandări pentru joburi primesc de la actualii angajați?

TIP: Angajații tăi actuali chiar sunt cei mai buni ambasadori ai brandului tău de angajator, așa că fă tot posibilul să fie #HappyLaJob.

Acum că am vorbit despre punctul de plecare într-un proces de employer branding și știi cum să faci radiografia situației actuale a punctelor slabe și forte, poți să-ți stabilești și obiective clare pe termen mediu și lung.

Categorii:
Focus

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*