formularul 230
Employer Branding

Cum faci bine cu banii pe care NU îi ai?

A fi generos poate fi amuzant, util și uneori nu implică bani

E din ce în ce mai important să arăți că investești și în alt scop în afara propriului profit. Să profiți de moment și să direcționezi, prin formularul 230, cei 2% din impozitul pe venit. Să mergi mai departe de atât. Să înțelegi că bunăstarea angajaților nu mai e suficientă, e nevoie să te impici în problemele societății și chiar să participi la rezolvarea lor. Altfel spus, să „faci bine” și pentru ceilalți care nu sunt neapărat angajații tăi. Sau nu încă.

Dar cum să fii generos, să-ți placă, să fie amuzant, să implice angajații și să fie și cu puține resurse sau chiar gratis?

 

Iată câteva propuneri prin care poți să faci bine:

 

Propune un talent show!

Fiecare firmă are câteva „staruri” în devenire, care se pricep fie la stand up, fie la cântat etc. Nici măcar nu e nevoie de o ocazie specială, ieșitul de vineri seara poate fi înlocuit cu un mic show cu scop caritabil.

 

Organizează mici evenimente!

Poți planifica un concert, o licitație, un spectacol unde show-ul e asigurat benevol de un artist. Nu trebuie să fie la scară largă, poți face din ele chiar un fel de team building care se va lăsa, poate, cu ceva muncă, dar și cu satisfacția de a fi ajutat la salvarea unei vieți, de exemplu. Angajații care doresc se implică în organizare, atrag participanți pentru strângerea de fonduri și dedică totul unei cauze nobile.

 

Donează bani!

Cu această abordare poți arăta și interes pentru angajații tăi. Trebuie doar să alegi o cauză care îi atinge sau afectează direct. Xerox, de pildă, a finanțat doar proiecte alese de angajații lor în comunități locale. IKEA a creat locuri de joacă sigure pentru copiii din zone de conflict din Orientul Mijlociu. De asemenea, odată ce afli cauzele care îi preocupă pe angajații tăi, poți face „matching donations”, ca într-un fel de competiție: pentru fiecare donație făcută de ei, firma oferă și ea aceeași sumă sau o dublează.
Donează suma pe care firma ar încasa-o dintr-un anumit serviciu pentru o cauză. Poți să donezi din veniturile dintr-un curs, un eveniment, încasările dintr-o anumită zi în favoarea unei cauze. Sau oferă pur și simplu serviciul tău gratuit unei organizații, pe termen limitat!

 

Employer branding prin implicare în cauze sociale

O firmă implicată în cauzele sociale are, desigur, o imagine mai bună în ochii tuturor: stakeholderi, clienți, parteneri, angajați actuali sau potențiali. Și, mai ales, în ochii mult temuților millennials, parte din toate aceste categorii și foarte sensibili la responsabilitate. Totuși firmele din România se implică încă în societate în mare parte prin finanțare directă (peste 50 % conform unui raport ARC, Tendințe ale comportamentului filantropic). Doar puțin peste 30 % ajută cu produse sau servicii, iar 10 % se implică prin voluntariat și încurajează donațiile din partea angajaților.

Mai rămâne doar să găsești cauza potrivită și, mai ales, una care să  emoționeze cu adevărat. De pildă, Fundația Ringier ajută de 7 ani copiii grav bolnavi printr-un program special –„Ajută copiii !”. Totul a pornit de la scrisorile de la părinți primite de publicațiile din trustul Ringier și a devenit, în timp, un impresionant program de CSR. Peste 250 de copii au fost susținuți în lupta cu boala, pentru că viața e mai importantă decât orice. În plus, poate că unul dintre viitorii voștri angajați se află printre acești copii.

 

Direcționează impozitul prin Formularul 230!

Metodele clasice de a ajuta –donații, sponsorizare – rămân apreciate, chiar dacă sunt poate mai puțin spectaculoase. Poți direcționa cei 20% din impozitul pe profit către cauza Fundației Ringier, de pildă. Astfel vei da un exemplu pozitiv angajaților, care pot, la rândul lor, să doneze cei 2% din impozitul pe venit.  Anul acesta 2 % din impozitul pe venit poate fi direcționat doar până pe 15 martie, fie prin formularul 230 (trimis la ANAF sau sediul ONG-ului), fie prin declarația unică (depusă online).

Găsiți formularul 230 gata completat cu datele Fundației Ringier aici

 

Ți-a plăcut articolul? Citește pe aceeași temă:

Ce să faci și ce să nu faci pentru a fi un angajator responsabil

Responsabilitatea față de angajați și candidați

Categorii:
Employer BrandingFocus

Leave a Reply

*

*