echilibrul între viața personală și job
HR Challenge

Cât de important este echilibrul între viața personală și job

Câteva trucuri prin care să-ți menții angajații motivați

Conceptul de work-life balance a devenit destul de răspândit în ultimii ani, iar angajatorii și-au dat seama cât de important este acest echilibru pentru angajați și au început să investească din ce în ce mai mult în astfel de programe.

Departamentul de resurse umane are un rol important în a menține echilibrul echilibrul între viața personală și job, iar dacă lucrezi în HR sfaturile pe care le-am pregătit mai jos îți vor fi de ajutor.

 

Nu încuraja overtime-ul

Orele peste program, frecvent întâlnite în rândul angajaților din România, cresc nivelul de stres și scad productivitatea oamenilor din organizație. Astfel, ar trebui să ai grijă că angajații lucrează opt ore și nu mai mult dacă vrei să livreze muncă calitativă, și nu doar cantitativă.

 

Respectă concediile angajaților

Totodată, în timpul concediilor angajații nu ar trebui să fie implicați în munca de la job. Acest lucru încă nu se întâmplă în România, potrivit unui studiu realizat de eJobs. Studiul spune că angajații români nu se desprind de job atunci când pleacă în vacanță. Pentru mai mult de o treime dintre ei, concediile se transformă în prilej de lucru, aceștia declarând că alocă des sau chiar întotdeauna timp pentru job atunci când sunt în vacanță.

Determină angajații să își pregătească plecarea în concediu, delegând task-urile pe care le colegilor de departament astfel încât concediile să fie relaxante.

 

Bring Your Kids to Work day

Angajații care au copii adesea se plâng că nu petrec suficient timp cu aceștia. Pentru a răspunde acestei nevoie, oferă-le o zi pe lună în care să-și poată aduce copiii la birou. Acest lucru îi va face să-și dea seama că angajatorul este interesat de starea lor de bine la job.

Unele companii din România au dus acest concept la un alt nivel, dându-și seama că o grădiniță pentru copiii angajaților situată în apropierea biroului sporește loialitatea acestora.

Un demers în acest sens a fost făcut de compania Continental Automotive Systems din Sibiu, care a pus la dispoziția angajaților o grădiniță și un loc de joacă.

 

Află ce-și doresc

Angajații vor să știe că sunt importanți și dorințele și așteptările lor contează. Așa că ai grijă să afli înainte ce își doresc și să customizezi pachetul de beneficii pe nevoile și așteptările lor pentru a simți că angajatorul chiar e interesat de el și nu de altcineva. Degeaba le oferi cursuri de limbi străine, dacă ei își doresc ateliere de gătit.

 

Apreciază pasiunile

Că tot am adus vorba de atelierele de gătit, acestea ar putea fi printre hobby-urile mai multor angajați. Încearcă să afli cum își petrec timpul liber angajații și ce pasiuni au în afara orelor de muncă și folosește-te de informațiile pe care le afli. Deși necesită o investiție destul de mare, astfel de acțiuni de teambuilding aduc rezultate bune atât în ce privește productivitatea, cât și motivarea la job.

 

Așadar, dacă lucrezi în departamentul de HR și vrei ca angajații să fie mai fericiți, atunci concentrează-te pe nevoile și așteptările lor.

 

Categorii:
HR Challenge

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*