learning & development
Cursuri de formare

De ce trebuie să știi cum arată piața de learning și development?

Studiu

Dacă lucrezi în resurse umane, ești manager sau activezi în piața de L&D, atunci trebuie să fii la curent cu cercetarea pieței de învățare și dezvoltare derulată în momentul de față de Learning Network. Cercetarea are scopul de a oferi o radiografie a industriei de Learning & Development din România. Astfel, până pe 4 martie, profesioniștii din HR și L & D sunt invitați să-și exprime opinia cu privire la câteva aspecte ale acestui domeniu. Deși orice răspuns primit reprezintă opinia unei singure persoane, luate împreună, opiniile individuale oferă o imagine de ansamblu și determină modul în care oamenii acționează, iar gândirea din spatele lor poate fi revelatoare.

Sondajul este unic în furnizarea unei înțelegeri profunde a industriei L&D, iar colectarea de date semnificative conduce la identificarea aspectelor care pot îmbunătăți practicile existente.

În așteptarea rezultatelor cercetării, am invitat câțiva specialiști să ne spună de ce este important să aflăm cum arată piața de Learning & Development din România.

 

Iată care au fost răspunsurile lor!

Andrea Petre

Andrea Petre, Learning & Development Manager la Carrefour România

„E interesant de văzut care sunt tendințele, care sunt preocupările și zonele de interes pe parte de learning din perspectiva companiilor beneficiare de astfel de servicii. În felul acesta poți vedea în ce măsură compania ta este aliniată la direcția în care piața merge – fie că merge în același pas cu piața, fie că este cu un pas înainte (ca abordare sau ca teme de interes).”

 

 

 

Marian Bălan Constantin Bălan, HR Deputy Director – Training la Alpha Bank România

„Un benchmark este util în piață, atât pentru poziționare, dar mai ales pentru a culege informații. Informațiile ajută să eficientizezi procesele și să crești plusvaloarea programelor de training livrate.”

 

 

 

 

Learning & Development

Mirela Stere, Senior Director of Human Resources la Macromex

Este important să aflăm cum arată piața de L&D din România pentru a ne poziționa corect (realist) față de L&D la nivel european sau chiar mondial, raportat la strategia de business a companiei, la obiectivele ei pe termen mediu și lung. Strategia de L&D poate oferi avantajul competitiv unei companii vs. competitorii săi, capitalul uman fiind potențat de aceasta și, având informațiile relevante se alocă bugete, se dezvoltă programe în mod proactiv, fiind cu un pas înaintea celorlați. L&D este parte din contractul psihologic, este componenta motivațională și inspirațională din pachetul de beneficii. Este mai mult despre om și mai puțin despre angajat chiar dacă orice investiție în L&D este măsurată prin ROI și prin rezultatele obținute de angajat înainte și după urmarea unui program de dezvoltare. Apoi, la nivel de companie, scalând L&D putem impacta în mod pozitiv cultura, prin modelare.

Pentru un furnizor de training este important să afle aceste informații pentru a știi exact ce există și ce nu există în materie de cursuri. Există o abundență de cursuri pe aceleași topic-uri, de ex. Cursuri de vânzări, Cursuri de negociere, comunicare și lucrul în Echipă, time management și mult prea puține oferte pentru cursurile tehnice din zona de Logistică, IT, Supply Chain și chiar pentru departamentele de HR care se confruntă cu provocări nemaiîntâlnite istoric.

În opinia mea, ne aflăm între cele două extreme în materie de cursuri în prezent: gravităm între cursurile old school existente pe piață de câteva zeci de ani și cursurile de dezvoltare personală care nu reușesc întotdeauna să comunice în termeni de business, în timp ce miezul nevoii de L&D rămâne neacoperit sau relativ acoperit parțial. Inovația în L&D nu este atât de vizibilă ca în celelalte domenii.”

Răspunsurile la chestionar sunt confidențiale, fiind colectate pe o platformă specializată de cercetare de piață. Studiul L&D Industry Survey este realizat în colaborare cu Maria Predoiu, Antreprenor EdTech și Președinte al Senatului IAA România, Valeriu Frunzaru, conferențiar și prodecan al Facultății de Comunicare și Relații Publice, SNSPA, ambii având experiență atât în domeniul cercetării, cât și în tehnicile de predare și comunicare.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Curiozitatea a omorât pisica, nu omul

Cum încurajezi învățarea în echipa ta?

Microlearning sau training clasic?

Află avantajele implementării unui program de e-learning!

Categorii:
Cursuri de formareTraininguriUpdate

Leave a Reply

*

*