forta-de-munca
HR Trends

Cum să planifici și să faci angajări în 2019

Recrutare, dar cu accent pe retenție

Te întrebi desigur cum să planifici forta de munca, câte noi angajări să faci anul acesta în companie. Cert e că nu merge cu cifre magice doar pentru că pun într-o lumină bună compania sau o ajută să fie mai presus de ceea ce a comunicat recent competiția. Cel mai potrivit este să gândești bine atragerea de noi talente în funcție de insight-urile pe care le primești de la echipă, de buget și să ai întotdeauna o privire de ansamblu asupra situației economice din țară. Organizează toate aceste date într-o strategie a cărei obiective să fie recrutarea și retenția oamenilor.

 

Iată cum să planifici forta de munca și cum să-ți oamenii aproape în 2019!

 

Analizează echipele actuale!

Când începi să creezi un plan puternic de recrutare, este important să înțelegi unde te afli. Unde se află compania. Începe cu discuții one to one cu liderii de departamente astfel încât să poți identifica zonele unde nu există oameni sau unde e nevoie de o calificare a oamenilor. Vezi dacă anumite departamente au prea mulți angajați pentru volumul lor de muncă sau din contră au prea puțini angajați pentru proiectele lor.

 

Ține cont de auditul pe 2018!

Odată ce ai înțeles nevoile de recrutare ale fiecărei echipe, analizează și angajările de anul trecut. Vezi ce fluctuație de personal ai avut, care a fost feedback-ul echipei pentru angajările pe care le-ai făcut, care este gradul de satisfacție al colegilor recrutați anul trecut.  De asemenea, vezi și care au fost lunile în care ai avut nevoie de cât mai mulți angajați și cele în care activitatea nu a fost așa de intensă. Poate așa îți dai seama că poți rezolva nevoia de oameni a unui departament cu angajați sezonieri sau cu angajări pe proiect. Toate aceste date te pot ajuta pentru o planificare mai bună a angajărilor în 2019.
Apoi ia pulsul anului ținând cont și de aspectele economice de anul acesta, de inflație, de taxele cu angajările și de salariie din sectorul de stat care fac concurență mediului privat. Susține aceste date și cu răspunsul la întrebarea: de câți angajați am nevoie cu adevărat?

 

Creează planul de recrutare!

Toate aceste date te ajută să gândești recrutările pentru 2019, să vezi în ce departamente este nevoie de oameni, de unde îi iei pe cei mai buni. De asemenea, poți să rezolvi surplusul de angajați dintr-un departament prin propunerea de a lucra în alte departamente care au nevoie de mai mulți oameni.
Notează și perioadele când e nevoie de forță de muncă suplimentară astfel încât să începi recrutările din timp! Ca sa-i ai pe cei mai buni lângă tine într-o piață dictată de candidați, ia în considerare cea mai bună variantă de recrutare: intern sau prin agenție specializată în atragerea anumitor talente. Chiar dacă cea din urmă variantă pare costisitoare, ai nevoie de tot mai multă expertiză în recrutarea oamenilor care să se alinieze cu valorile și cultura companiei.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu doar angajare, ci și retenție

Susține eforturile de atragere a talentelor și cu o strategie de retenție pe termen lung a acestora! Studiile internaționale spun că pentru a înlocui și a forma un nou angajat o companie plătește între șase și 9 salarii. Chiar și înlocuirea unei poziții entry level poate costa până la 40% din salariul unui angajat. Durata medie pentru a ocupa o anumită poziție este de 42 de zile, scrie Society of Human Resource Management. Retenția angajaților ar trebui așadar să se numere printre prioritățile tale în 2019. Un articol recent din revista Fortune spune că oamenii sunt adesea dispuși să accepte un salariu mai mic cu 20-25% pentru echilibru dintre viața personală și cea profesională și pentru oportunități. Sunt tot mai apreciate beneficiile intangibile, precum: programele de formare, programele de rambursare a școlarizării, programul flexibil, remote work, programele de bunăstare financiară.

 

Răsplătește-ți angajații în mod corect!

Toate aceste beneficii funcționează mai bine dacă sunt dublate și de un salariu corect stabilit. Poate că politica companiei nu îți permite să afișezi salariul încă din anunț, însă fii transparent față de oameni încă de la interviu!  Detaliază logica calculării salariului, spune Oana Bolocan Datki, managing partner la Cteam Romania. Astfel oamenii vor fi mult mai încrezători în tine ca angajator. Iar dacă nu știi care este salariul corect, comparatorul de salarii Salario, lansat de eJobs, te ajută să compari așteptările salariale ale candidaților și ale angajaților actuali cu posibilitățile din companie. Vei putea lua decizii mai ușor dacă ai documentele relevante privind cuantumul salariilor pe piața muncii.

 

Pe scurt pentru 2019

Este clar că 2019 nu va fi un an ușor, însă te ajută să ai un plan de angajări bine gândit după ce ai tras învățămintele anului 2018. Te confrunți și ne confruntăm în continuare cu o piață dictată în proporție de 90% de către candidați și de multe ori talentele aleg compania. Așa că e nevoie să ai viziune în recrutare, să planifici angajările agil, de multe ori din scurt, adaptându-le în funcție de proiecte și de nevoile fiecărei echipe, dar să ai și o strategie de atragere și menținere a talentelor pe termen lung. Chiar dacă salariile vor crește și anul acesta, toate privirile vor fi asupra beneficiilor care dau o stare de bine și arată preocupare pentru oameni.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește pe aceeași temă:

7 trenduri în HR pentru 2019

Cu ce se va ocupa HR-ul în 2019

Tot ce trebuie să știi despre fișa postului

Categorii:
HR Trends

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*