fenomenul de burnout
Update

Cum poate HR-ul să reducă fenomenul de burnout al angajaților?

Idei și soluții

Există o percepție care s-a propagat în ultimii ani că angajații nu își părăsesc job-ul, ci își părăsesc managerii. Din păcate a devenit și una dintre cele mai utilizate scuze când se discută despre retenția angajaților: e mai ușor să arunci vina la manageri decât să încerci să vezi cum poți influența decizia lor de a sta sau de a părăsi compania. Fenomenul de burnout este o zonă unde departamentul de HR poate interveni chiar dacă de multe ori managerul este primul care ar trebui să sesizeze dacă există angajați care pot ajunge în această situație.

 

Care ar fi zonele unde se poate interveni pentru a reduce șansele de burnout?

 

1. Concedii de odihnă

E prima zonă unde e nevoie de multe ori de intervenția HR-ului, astfel încât toți angajații să își consume zilele de concediu, chiar dacă există des discuția cu „nu am timp” de concediu. HR-ul trebuie să introducă reguli, susținute de top management, astfel încât să existe această „depresurizare” ușor de obținut.

 

2. Remote work

Chiar și pentru o zi pe lună/săptămână munca dintr-o altă locație poate schimba o stare de spirit, poate ajuta angajații să se detașeze de atmosfera de „birou” și le poate schimba starea de spirit.

 

3. Respectarea timpului liber

Chiar dacă vorbim de concedii sau de weekenduri, trebuie introduse reguli clare prin care angajații să nu fie solicitați în aceste zile.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

4. Încurajarea pauzei de masă

Fie că vorbim de jumătate de oră sau de o oră, pauza de masă trebuie respectată, poate chiar impusă ca regulă, deoarece ajută din două perspective: detașarea de la activitățile legate de job (care ajută la santatatea mintală) și hrana (care ajută din perspectiva sănătății fizice).

 

5. Happy Friday

O dată pe lună ar trebui organizată o zi în care să existe diferite activități care pot deconecta întreaga companie de la treburile cotidiene: un film, un workshop non-business (parenting, styling, nutriție, etc) sau un discurs al unei persoane pe o temă care nu are legătură cu business-ul. Sau se poate utiliza o zonă mai simplă: ziua de pizza, de dulciuri și cafea, de ieșit la masă în formulă completă.

 

6. Workshop-uri despre emoții și fericirea la job

Există traineri specializați pe zona aceasta și pot ajuta la conștientizarea emoțiilor pe care angajații le trăiesc, fie ele negative sau pozitive, și îi pot ajuta să descopere latura pozitivă a vieții la birou.

 

7. Încurajează socializarea

O seară în oraș în echipă completă, o petrecere pentru copii angajaților, zone de socializare în cadrul biroului, unde se poate bea cafeaua, de exemplu. Toate ajută foarte mult deoarece chiar și cinci minute de discuții pot favoriza relaxarea angajaților și pot crea o stare de spirit mai relaxată.

 

8. Discuțiile 1 la 1

La nivel de companie trebuie creată o cultură unde să existe discuții 1 la 1, lunar sau trimestrial. Astfel, fiecare manager să aibă cel puțin o discuție cu fiecare membru al echipei, cel târziu o dată pe trimestru, pentru ca, dacă există zone unde se poate acționa, să se facă din timp, nu când e prea târziu.

 

Categorii:
Update

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*