confesiuni de lider
Leader Confessions

Cum arată un lider din industria recrutării?

De vorbă cu Cristian Huzău, Country Manager la Gi Group

Se spune că cel mai bine învățăm învățându-i pe alții. Iar asta funcționează atât în mediul business, cât și în afara lui.
De aceea, oamenii aflați în vârful organizațiilor sunt selectați cu atâta grijă, căci un lider este responsabil de îmbrățișarea misiunii și viziunii companiei de către angajați. Azi stăm de vorbă cu Cristian Huzău, Country Manager la Gi Group. 

 

Cum arată un lider în industria recrutării?

Cristian Huzău, Country Manager la Gi Group

A trecut prin toate activitățile din departamentul de HR de-a lungul celor 15 ani de experiență în resurse umane, iar la începutul acestui an a preluat frâiele Gi Group, având în grijă cei peste 100 de angajați interni, dar și cei peste 3.000 de colegi temporari. Cum determină oamenii din companie să învețe mai mult, dar și ce îl motivează pe el să învețe în fiecare zi câte ceva nou, aflăm în cele ce urmează.

 

Care a fost primul contact cu domeniul resurselor umane și ce te-a determinat să urmezi o carieră în HR?

Primul contact cu acest domeniu fascinant l-am avut odată cu primele interviuri. Deși eram tânăr, a fost ceva ce m-a atras. Dacă ar fi să încercăm o comparație, este ca atunci când întâlnim o persoană pe aceeași lungime de undă cu noi. Pur și simplu simțim că vom ajunge departe, emoțional sau profesional. Domeniile în care am studiat sunt destul de diferite de ceea ce fac acum. Din fericire, exact acest lucru m-a ajutat enorm: m-am angajat la o agenție de plasare a forței de muncă și cunoștințele tehnice m-au ajutat să înțeleg mult mai ușor piața producătorilor de componente auto, care era în continuă dezvoltare la acea vreme.

 

Cum s-a schimbat domeniul resurselor umane din 2005 încoace, când ți-ai început cariera?

HR-ul s-a dezvoltat în ultimii ani, dar îmi amintesc cu amuzament începutul anilor 2000. Pe atunci, zona resurselor umane era prea puțin înțeleasă. Deși este un domeniu complex, atunci se discuta doar despre recrutare și calcul salarial. Și eu credeam la fel. Ulterior, am întâlnit oameni extraordinari și provocări care
mi-au deschis orizonturile. Îmi place să spun că atât eu, cât și HR-ul am crescut cam în același timp.

 

Ai trecut prin mai multe activități în departamentele de HR în care ai lucrat. Care a fost zona care te-a atras cel mai mult?

Pot spune că în HR le-am cam făcut pe toate: recrutare, administrare de personal, vânzări sau operațiuni. Deși consider întregul domeniu fascinant, dacă ar fi să aleg, aș merge pe zona operațională. Sunt o persoană care întotdeauna găsește soluții pentru nevoile angajatorilor. Cu experiența din spate, pot afirma un lucru simplu: oricât de complexă este provocarea, există cel puțin o variantă de rezolvare.

 

Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat de-a lungul carierei?

Răspunsul este foarte simplu: provocarea cea mai mare e și acum lipsa unui echilibru între ofertele de locuri de muncă și candidați. A fost extrem de interesant pe toată perioadă crizei financiare, este interesant și acum, când există o evidentă criză a forței de muncă. În acest context dominat de absența echilibrului, noi trebuie să găsim soluții cât mai flexibile pentru nevoile angajatorilor.

 

Există o persoană de la care ai învățat sau preluat lucruri, fie și de la distanță?

Cred că putem învăța câte ceva de la oricare persoană cu care interacționăm, fie că e un șef, coleg sau client. Important este să fim deschiși. Acest principiu îl aplic și astăzi, când învăț enorm de la colegii mei.

 

Care a fost cea mai bună decizie pe care ai luat-o vreodată cu privire la business?

La nivel personal, decizia de a coordona divizia din România este, de departe, cea mai bună. Avem o echipă extraordinară și suntem pregătiți să le oferim cele mai bune servicii clienților noștri. Din punctul de vedere al businessului, evaluarea riscurilor potențiale din piața forței de muncă și identificarea soluțiilor proactive, astfel încât să menținem strategia agreată la nivel de grup.

 

Care e cel mai important lucru pe care l-ai învățat de când lucrezi la Gi Group?

Importanța unei decizii și asumarea unui potențial eșec. Mă bucur să lucrez într-o companie care pune accentul pe integrarea strategiei naționale în strategia generală a grupului, dar și pe importanța libertății de mișcare și decizie. Acest tip de abordare mi-a oferit un anumit confort, necesar unei dezvoltări naturale.

 

E foarte greu să lucrezi cu oameni, cu atât mai mult când este vorba de a gestiona ca lider sute de angajați. Cum privești această provocare în cadrul Gi Group?

Suntem o echipă extraordinară și cred cu tărie în noi și că suntem oamenii potriviți, în locul potrivit, la momentul potrivit. Astfel, orice provocare profesională este rapid transformată într-o satisfacție a atingerii obiectivelor.

 

Cât de importante ți se par învățarea și dezvoltarea continuă pentru o carieră de succes?

Trăim într-o lume a vitezei unde schimbarea este singura constantă. Informațiile circulă extrem de rapid, în timp ce lucrurile evoluează, poate, mai repede decât ne-am dori. Dacă ne propunem o carieră de succes, avem două variante: să ignorăm contextul sau să îl acceptăm. Acceptarea include, fără doar și poate, învățare și dezvoltare continuă.

 

Ce rol crezi că are dezvoltarea personală în contextul unei cariere în continuă ascensiune?

Echilibrul este extrem de important pentru liniștea și fericirea noastră, nu doar pentru dezvoltarea profesională. Astfel, dezvoltarea personală joacă un rol mult mai important decât ne imaginăm în succesul nostru. Cu cât vom investi mai mult în noi, ca oameni, cu atât vom putea ulterior aplica ceea ce am învățat în zona profesională. Altfel, mă tem că viața noastră va fi plină de nemulțumiri.

 

Ce inițiative are Gi Group pentru a dezvolta oamenii din companie?

Avem o politică destul de clară de dezvoltare continuă, individuală și de grup. Organizăm seminarii, workshop-uri, traininguri, apelăm la coaching. Dorim să ne extindem orizonturile de cunoaștere, să ne provocăm cunoștințele și să ieșim din zona de confort. Acest lucru ne ajută să creștem permanent performanțele și calitatea serviciilor oferite clienților noștri.

 

Ce carte crezi că ar trebui să citească fiecare membru din echipa Gi Group pentru a avansa în carieră?

Ca în orice alt subiect de dezvoltare e important să găsim acele cărți și subiecte care rezonează cu valorile noastre. Eu, personal, aș recomanda cartea lui Simon Sinek „Start With Why”.

 

Cine e Cristian Huzău din spatele lider-ului Gi Group și ce-i place să facă atunci când nu este la birou?

Ador provocările, de unde și capacitatea mea de a găsi soluții, indiferent de complexitatea problemei. Sunt o fire directă și deschisă, dornică de a comunica și interacționa cu oamenii. Sunt un adept și practicant al sporturilor, iar singura mea rugăminte e: „Nu mă așezați în spatele unui birou.”

 

Ce sfat i-ai da acum lui Cristian din 2005, aflat la începutul carierei?

Ai mai multă încredere în potențialul tău, nu îți fie teamă de eșec și nu te limita!

 

După o experiență de aproape 15 de ani în resurse umane, ce ai transmite oamenilor de HR sau  liderilor aflați la început de drum?

Fiți deschiși, acceptați schimbările și provocările, învățați continuu! Este important să nu uităm că HR-ul e un domeniu despre și pentru oameni. Iar asta presupune dinamism și o continuă dezvoltare.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Ar trebui să ne fie frică de machine learning?

Lecțiile mari ale celor mici

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești?

Categorii:
Leader Confessions

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*