social media talentele WeAreHR
Focus

Atenție! Talentele sunt mai aproape decât crezi!

Unde? La un click distanță.

Sunt 10 ani de când am cont de Facebook.

A fost prima platformă online pe care am folosit-o ca să fiu mai aproape de prietenii mei. Și tot ea mi-a adus primul job la o revistă când încă nu știam că așa ceva se poate întâmpla. Însă a fost suficient să scriu constant și sincer despre subiectele care mă interesează ca să atrag atenția unui angajator, care m-a găsit potrivită pentru jobul respectiv.

Azi interacțiunile de acest fel au loc tot mai des și-n forme tot mai organizate. De la platforme sociale ca Facebook sau Instagram până la cele profesionale ca eJobs sau LinkedIn, tot mai mulți candidați și angajatori deopotrivă folosesc online-ul ca să găsească ce-și doresc.

Orice face un viitor angajat pe internet lasă urme și contează pentru profesionistul din resurse umane. Până ca un candidat să ajungă față în față cu recrutorul, acesta îl poate verifica în online până-n pânzele albe ca să vadă atât ce poate să facă din punct de vedere profesional, cât și cine este omul din spatele angajatului. Căci atitudinea contează la fel de mult ca talentul pe care un candidat îl are. Uneori, chiar mai mult. Cum poate fi folosit internetul deci drept pepinieră pentru a găsi talentele de care o companie are nevoie și ce contează pentru un angajator atunci când alege candidații din rândurile online-ului?

 

Social media, prieten sau dușman?

Adrian Munteanu are 21 de ani și lucrează ca fundraiser stradal într-o organizație non-guvernamentală. Însă, din când în când, face și recrutare pentru noi colegi. El spune că prima dată când și-a dat seama de puterea social media a fost la 16 ani, când a devenit voluntar la Crucea Roșie.

„La primul training ni s-a spus că dacă facem public faptul că suntem în Crucea Roșie, atunci trebuie să avem grijă ce fel de alte informații postăm, pentru că unele dintre ele ar putea să aducă prejudicii de imagine brandului Crucea Roșie. A fost momentul în care am realizat că oricine poate să vadă contul meu de Facebook dacă acesta e public și să-și facă o părere despre ce fel de om sunt, chiar dacă nu mă cunoaște. Azi mă gândesc de două ori înainte să scriu ceva pe Facebook, mă gândesc cum arată informația respectivă în ochii unui om care nu știe cine sunt și care vede pentru prima dată în newsfeed-ul său ceva care-mi aparține”, spune Adrian, care e de părere că în social media e mai bine să arăți o atitudine pozitivă și să lași deoparte subiectele controversate ca politica sau religia.

„Imaginea unui om în social media e bine să fie cât mai curată cu putință pentru că nu știi niciodată cine e cu ochii pe tine, mai ales dacă folosești platformele online cu gândul că cineva te va remarca și vei obține astfel jobul mult visat. Nimănui nu-i plac oamenii negativi și puși pe harță. De ce ar alege atunci un angajator un astfel de om?”, se întreabă Adrian.

Într-adevăr, azi angajatorul trebuie să facă diferența între persoana fizică și persoana virtuală a candidatului la un job, deci să fie precaut atunci când discerne informațiile pe care acesta le postează. E ușor pentru viitorul angajat să proiecteze o imagine diferită în social media, ca să dea bine, și s-o manipuleze în avantajul său, căci tot mai mulți înțeleg că internetul nu e doar un loc de distracție, ci și șansa unor ocazii nesperate. Iar profesionistul în HR știe, de asemenea, toate aceste lucruri.

Categorii:
Focus

Storyteller // A decis că scrisul e pasiunea ei acum mai bine de zece ani, iar astăzi pune pe hârtie povești cu și despre oameni. Pe parcursul carierei și-a lăsat amprenta pe mai multe publicații, iar astăzi deapănă povești pe andreeavasile.ro.

Leave a Reply

*

*